Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

I. Úvodní ustanovení
Bc. Linda Vyroubalová
IČ: 02058910
se sídlem Přítkovská 1652/1, 415 01 Teplice
+420 774 352 443
info@pujcovnachobotnicka.cz
www.pujcovnachobotnicka.cz

1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále je „VOP“) upravují v souladu s ustanovením
§ 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník vzájemná práva a povinnosti smluvních stran při poskytování služeb půjčovny movitých věcí Bc. Lindou Vyroubalovou,  IČ: 02058910, se sídlem Doubravická 1663/12, 415 01 Teplice jako poskytovatelem (dále jen „poskytovatel“).
Vypůjčitel je fyzická osoba, která si prostřednictvím půjčovatele pronajme zboží
(dále také jako „vypůjčitel „).

2. Poskytovatel a vypůjčitel mohou v písemné formě upravit svá vzájemná práva a povinnosti odchylně od těchto VOP. Taková odchylná ujednání mají přednost před ustanoveními VOP.
3. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí smlouvy o výpůjčce. VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Smlouvu o výpůjčce lze uzavřít jen v českém jazyce.
4. Znění VOP může poskytovatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva
a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP.

5. Souhlas s těmito obchodními podmínkami dává vypůjčitel zaškrtnutím políčka
,,Souhlasím se všeobecnými obchodními podmínkami“ při tvorbě rezervace
na www.pujcovnachobotnicka.cz nebo podepsáním smlouvy o nájmu movité věci.

 
II. Práva a povinnosti
1. Vypůjčitel je povinen používat půjčené věci jen k účelu, ke kterému jsou určeny, a to obvyklým způsobem. Je vysloveně zakázáno dávat jakékoliv předměty do úst, jelikož to není jejich původním účelem. Všechny předměty mají být používány pod dohledem rodiče nebo jiné dospělé osoby.
2. Vypůjčitel je povinen zacházet s půjčenými věcmi šetrně tak, aby nedošlo ke škodě na těchto půjčených věcech a k jejich nadměrnému opotřebení či krádeži. 
3. Vypůjčitel je povinen vrátit půjčené věci kompletní, plně funkční, čisté a zabalené.
4. Po navrácení jsou předměty, jejichž povrch je omyvatelný, dezinfikovány prostředkem určeným
k dezinfekci (Sanytol, Savo) v souladu s instrukcemi výrobce.


5. Zákazník zaplatí za vypůjčení předmětu vratnou zálohu v hotovosti při převzetí zboží, která mu bude zpět vrácena v hotovosti při řádném vrácení zboží. Úhrada za pronájem se provádí po tvorbě rezervace na www.pujcovnachobotnicka.cz bankovním převodem nebo platební bránou PayU, a sice ve výši dle platného ceníku.
6. V případě úplného zničení, odcizení či ztrátě zapůjčeného předmětu, bude požadována plná náhrada ceny nového předmětu. Při drobném poškození bude krácena vratná kauce ve výši vzniklých škod, které určí pronajímatel.
7. V případě vrácení znečištěného půjčeného předmětu má pronajímatel právo žádat po zákazníkovi poplatek ve výši 200 Kč za jeho vyčištění.
8. Zákazník má nárok na vrácení celé částky za zapůjčení předmětu pouze v případě, že provede storno rezervace nejpozději 24 hodin před termínem zapůjčení předmětu. V případě, že zákazník nedodrží lhůtu pro storno rezervaci, nemá již nárok na vrácení žádné poměrné částky za zapůjčení předmětu.

III. Informace o zboží a cenách
1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností, jsou uvedeny
u jednotlivého zboží na webových stránkách www.pujcovnachobotnicka.cz. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány. Toto ustanovení nevylučuje sjednání smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.


IV. Objednávka
1.Vypůjčitel objednává zboží telefonicky, e-mailem, přes webovou stránku www.pujcovnachobotnicka.cz nebo zprávou přes sociální sítě či na Whatsapp.
2. Při každé objednávce musí vypůjčitel uvést jméno a příjmení, číslo OP, adresu, telefonní číslo, e-mail, název zboží a množství. Tyto údaje budou ve smyslu Zákona o ochraně osobních údajů použity pouze
v rámci obchodního vztahu mezi poskytovatelem a vypůjčovatelem a nebudou poskytnuty třetí osobě.

 
V. Uzavření smlouvy o výpůjčce
1. Poskytovatel je výhradním vlastníkem movitých věcí nabízených k výpůjčce.
2. Množství movitých věcí, které si může uživatel současně vypůjčit není omezeno.
3. Veškerá prezentace movitých věcí, které půjčovna nabízí, je informativního charakteru a poskytovatel není povinen uzavřít smlouvu o výpůjčce těchto movitých věcí. Uživatel bere na vědomí,
že poskytovatel není povinen uzavřít smlouvu o výpůjčce, a to zejména s osobami, které dříve porušily povinnosti vyplývající ze smluvních vztahů uzavřených s poskytovatelem.

4. Poskytovatel je oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství a druh movitých věcí) požádat uživatele o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či emailem).
5. Poskytovatel si vyhrazuje právo objednávku uživatele odmítnout, a to zejména v případě, kdy movitá věc není momentálně k dispozici, nebo v případě existence neuhrazeného splatného závazku uživatele vůči poskytovateli. O odmítnutí objednávky vyrozumí poskytovatel uživatele shodným způsobem
jako o přijetí objednávky.

 
VI. Výpůjční řád
1. Přesný termín, čas i místo osobního převzetí movité věci bude mezi účastníky ujednán. 
2. Nevrátí-li Vypůjčitel poskytovateli movitou věc, ačkoliv k tomu byl povinen, řádně a včas, je povinen zaplatit poskytovateli smluvní pokutu ve výši 3 % z ceny pronájmu na den + denní pronájem movité věci za každý zpožděný den. Ujednáním o smluvní pokutě není dotčeno právo poskytovatele na náhradu škody.
3. Poskytovatel neodpovídá uživateli za škodu způsobenou nesplněním jeho povinností vyplývajících
z uzavřené smlouvy o výpůjčce v případě, kdy poskytovateli ve splnění povinnosti dočasně nebo trvale brání vyšší moc. Za vyšší moc se považuje mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na vůli poskytovatele, jakož i případy, které jsou nezávislé na vůli poskytovatele,
jejichž vznik poskytovatel nemůže ovlivnit a dočasně či trvale brání poskytovateli v plnění povinností dle uzavřené smlouvy o výpůjčce bez ohledu na jejich předvídatelnost, zejména válka, mobilizace, povstání, živelné pohromy, epidemie apod. Za překážku bránící poskytovateli ve splnění jeho povinností se považuje mimo jiné i případ, kdy poskytovatel nebude schopen z důvodu karanténních opatření, karanténních doporučení či jiných mimořádných opatření vydaných příslušnými orgány státní správy personálně nebo materiálně zajistit řádné splnění povinností dle smlouvy o výpůjčce. 
Jedná-li se o překážku nebo případ, který trvale brání poskytovateli v plnění jeho povinnosti dle smlouvy o výpůjčce, je kterýkoliv účastník smlouvy oprávněn od smlouvy o výpůjčce odstoupit.

4. Poskytovatel odpovídá za to, že se movitá věc hodí k účelu, ke kterému se obvykle používá
a je zachována její funkčnost, a to s přihlédnutím k opotřebení při běžném způsobu užívání.

5. Vypůjčitel není oprávněn přenechat movitou věc jiné osobě.
6. Vypůjčitel není oprávněn provádět jakékoliv změny nebo úpravy movité věci.
7. Vypůjčitel je povinen chránit movitou věc a činit všechna dostupná opatření, aby zabránil jejímu odcizení, ztrátě, zničení, poškození či nadměrnému opotřebení nebo znehodnocení.
Nebezpečí náhodného zániku, poškození, ztráty, odcizení, snížení upotřebitelnosti movité věci
nebo úpadku hodnoty z jakýchkoliv důvodů nese vypůjčitel.

8. Vypůjčitel je po dobu užívání povinen udržovat movitou věc v čistotě a skladovat ji na suchém místě.
9. V případě ztráty, zničení, poškození, nadměrného opotřebení nebo znehodnocení movité věci
či jakékoliv její části anebo vzniku jakékoliv jiné škody na movité věci je vypůjčitel povinen ohlásit
bez zbytečného odkladu tuto skutečnost poskytovateli a nahradit poskytovateli škodu z toho vzniklou.

10. Po dobu, kdy má vypůjčitel movitou věc u sebe, nese náklady spojené s užíváním movité věci. Vypůjčitel je současně povinen na svůj náklad udržovat movitou věc ve stavu, v jakém ji převzal,
s přihlédnutím k obvyklému opotřebení.

11. Vypůjčitel je povinen kdykoliv umožnit poskytovateli kontrolu užívání movité věci a poskytnout mu k tomu nezbytnou součinnost.
12. Vypůjčitel užívá movitou věc na své vlastní nebezpečí. Poskytovatel nenese jakoukoliv odpovědnost za škody na zdraví nebo majetku uživatele nebo třetích osob, k jejichž vzniku dojde v souvislosti
s užíváním movité věci.

13. Vypůjčitel je povinen vrátit movitou věc čistou, ve stavu, v jakém ji převzal nehledě na běžné opotřebení, a v nepoškozeném obalu, v němž movitou věc převzal.
 
VII. Řešení sporů
1. Vyřizování stížností uživatelů – spotřebitelů zajišťuje poskytovatel prostřednictvím elektronické adresy info@pujcovnachobotnicka.cz. Informaci o vyřízení stížnosti spotřebitele zašle poskytovatel
na elektronickou adresu spotřebitele.

2. K projednání případných sporů vyplývajících ze smlouvy je dána pravomoc soudů České republiky.
3. Spotřebitel má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu ze smlouvy o poskytování služeb. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce.
4. Dozor nad dodržováním povinností podle zákona o ochraně spotřebitele vykonává Česká obchodní inspekce.
 
VIII. Závěrečná ujednání
1. Pokud vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají,
že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není vypůjčitel, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení
čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy.

2. Vypůjčitel není oprávněn postoupit jakoukoliv pohledávku vyplývající ze smlouvy na třetí osobu.
3. Poskytovatel není ve vztahu k vypůjčiteli vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení
§ 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

4. Smlouva o nájmu movité věci je archivována poskytovatelem v elektronické i papírové podobě a není přístupná.
5. Uživatel tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2
občanského zákoníku.

6. Smluvním stranám může být doručováno na jejich elektronickou adresu.
7. Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
Tyto VOP nabývají účinnosti dne 02.03.2025.
 
Ochrana osobních údajů
 
I. Základní ustanovení
Správcem osobních údajů podle čl. 4 bod 7 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679
o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen: „GDPR”) je Bc. Linda Vyroubalová, IČO 02058910 (dále jen: „správce“).


Kontaktní údaje správce jsou:

E-mail: info@pujcovnachobotnicka.cz
Web: www.pujcovnachobotnicka.cz
Telefon: +420 774 352 443

Osobními údaji se rozumí veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě; identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby.
Správce nejmenoval pověřence pro ochranu osobních údajů.

II. Zdroje a kategorie zpracovávaných osobních údajů
Správce zpracovává osobní údaje, které jste mu poskytl/a nebo osobní údaje, které správce získal
na základě plnění Vaší objednávky. Správce zpracovává Vaše identifikační a kontaktní údaje a údaje nezbytné pro plnění smlouvy.


III. Zákonný důvod a účel zpracování osobních údajů
Zákonným důvodem zpracování osobních údajů je plnění smlouvy mezi Vámi a správcem
podle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR, oprávněný zájem správce na poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR, Váš souhlas se zpracováním pro účely poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení
a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR ve spojení s § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb.,
o některých službách informační společnosti v případě, že nedošlo k objednávce zboží nebo služby.

Účelem zpracování osobních údajů je vyřízení Vaší objednávky a výkon práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi Vámi a správcem; při objednávce jsou vyžadovány osobní údaje, které jsou nutné pro úspěšné vyřízení objednávky (jméno a adresa, kontakt), poskytnutí osobních údajů
je nutným požadavkem pro uzavření a plnění smlouvy, bez poskytnutí osobních údajů není možné smlouvu uzavřít či jí ze strany správce plnit, zasílání obchodních sdělení a činění dalších marketingových aktivit. Ze strany správce nedochází k automatickému individuálnímu rozhodování ve smyslu
čl. 22 GDPR.


IV. Doba uchovávání údajů
Správce uchovává osobní údaje:
- po dobu nezbytnou k výkonu práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi Vámi
a správcem a uplatňování nároků z těchto smluvních vztahů (po dobu 15 let od ukončení smluvního vztahu).

- po dobu, než je odvolán souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely marketingu, nejdéle 15 let, jsou-li osobní údaje zpracovávány na základě souhlasu.
Po uplynutí doby uchovávání osobních údajů správce osobní údaje vymaže.
 
V. Příjemci osobních údajů (subdodavatelé správce)
Příjemci osobních údajů jsou osoby podílející se na dodání zboží / služeb / realizaci plateb na základě smlouvy, zajišťující služby provozování webu a další služby v souvislosti s marketingem.
Správce má v úmyslu předat osobní údaje do třetí země (do země mimo EU) nebo mezinárodní organizaci. Příjemci osobních údajů ve třetích zemích jsou poskytovatelé mailingových služeb.

VI. Vaše práva
Za podmínek stanovených v GDPR máte:
- právo na přístup ke svým osobním údajům dle čl. 15 GDPR,
- právo na opravu osobních údajů dle čl. 16 GDPR, popřípadě omezení zpracování dle čl. 18 GDPR,
- právo na výmaz osobních údajů dle čl. 17 GDPR,
- právo vznést námitku proti zpracování dle čl. 21 GDPR,
- právo na přenositelnost údajů dle čl. 20 GDPR,
- právo odvolat souhlas se zpracováním písemně nebo elektronicky na adresu nebo email správce uvedený v čl. III těchto podmínek.
Dále máte právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů v případě, že se domníváte,
že bylo porušeno Vaší právo na ochranu osobních údajů.

 
VII. Podmínky zabezpečení osobních údajů
Správce prohlašuje, že přijal veškerá vhodná technická a organizační opatření k zabezpečení osobních údajů.
Správce přijal technická opatření k zabezpečení datových úložišť a úložišť osobních údajů v listinné podobě.
Správce prohlašuje, že k osobním údajům mají přístup pouze jím pověřené osoby.

VIII. Závěrečná ustanovení
Provedením rezervace ať už jakýmkoliv způsobem potvrzujete, že jste seznámen/a s podmínkami ochrany osobních údajů a že je v celém rozsahu přijímáte.
Správce je oprávněn tyto podmínky změnit. Novou verzi podmínek ochrany osobních údajů zveřejní na svých internetových stránkách a zároveň Vám zašle novou verzi těchto podmínek Vaši e-mailovou adresu, kterou jste správci poskytl/a.
 
 Tyto podmínky nabývají účinnosti dnem 02.03.2025.